Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser gør sig gældende for forbrugeres køb af varer på Viamaja.dk. Denne side ejes og drives af: 

Viamaja ApS 

CVR: 41645741

Adresse: Lundvej 14, 8800 Viborg

Telefon: 71 96 31 44

E-mail: info@viamaja.dk

Betaling

Hos Viamaja.dk samarbejder vi med Pensopay, som er med til at sikre håndteringen af alle betalinger og transaktioner mellem Viamaja.dk og slutforbrugeren. Hos Viamaja.dk er det muligt at betale ved hjælp af følgende betalingsmidler: Visa/Dankort, MasterCard, Mobilepay, Google Pay, Apple Pay, Viabill, Anyday og gavekort. 

Når en ordre er placeret, godkender du, at beløbet reserveres på dit kort. Når ordren afsluttes/afsendes fra vores lager, vil beløbet automatisk blive trukket fra din konto. Efterfølgende vil du, såfremt du har valgt levering, modtage en afsendelsesbekræftelse med dertilhørende tracking nummer på din pakke. Har du valgt afhentning af din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse og en seperat mail, når din ordre er klar til afhentning. Betales der med debetkort, vil betalingen blive reserveret i henhold til de gældende vilkår fra din kortudbyder, indtil vi trækker eller afviser din betaling fra din konto. 

Såfremt du har bestilt flere varer, og dine varer ikke leveres samtidig, vil den fulde betaling blive trukket ved afsendelsen af den første ordre. Hvis din ordre er, eller bliver, splittet op på to ordrer, vil betalingen blive trukket, når den enkelte ordre afsendes. 

Ved yderligere spørgsmål til ovenstående, bedes du kontakte din specifikke kortudsteder.

Gavekort

Er du så heldig, at være indehaver af et gavekort til Viamaja.dk? Så kan du uden problemer bruge dette som betalingsmiddel ved checkout. Indtast blot din unikke kode ved kassen, så vil gavekort beløbet automatisk blive fratrukket din ordre saldo. Gavekort fra Viamaja.dk er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen, og Viamaja.dk erstatter ikke bortkomne eller beskadigede gavekort.  

Levering

Hos Viamaja.dk tilbyder vi levering til hele Danmark. Vi gør opmærksom på, at vi pakker vores varer omhyggeligt og anvender genbrugsmateriale. På den måde skåner vi miljøet og det er billigst for kunden.

Vi tilbyder levering med PostNord, hvor du enten kan vælge mellem levering til din foretrukne pakkeshop eller hjemmelevering.

Priser: 

  • Pakkeshop: 49 kr
  • Hjemmelevering: 69 kr. 
  • Fri fragt ved køb over 799 kr.
  • Gratis fragt ved køb af møbler*

Som udgangspunkt vil din ordre blive leveret indenfor 1-5 hverdage, såfremt der ikke er angivet andet på det pågældende produkt og på din ordre. Vi gør dog opmærksom på, at leveringstiden er vejledende og kan være længere i højsæsonen. Vi gør dog altid vores bedste, for at ekspedere din ordre hurtigst muligt. 

*Ved køb af store varer, som f.eks. møbler og større opslagstavler, vil det ikke være muligt at sende din ordre med almindelig pakkepost. I disse tilfælde vil der blive booket fragtmand, enten Danske Fragtmænd eller HH Transport, til at transportere dine varer hjem til dig. Leveringen af møbler er således gratis for dig, der bor på fastlandet. Ved levering af møbler til ikke brofaste øer, vil der blive opkrævet et ekstra gebyr på fragten. Dette beregnes efter ordreafgivelsen og du vil få information herom kort derefter. 

Gratis afhentning af webordre i Viborg

Som leveringsmulighed har du tilmed mulighed for at vælge gratis afhentning af din webordre hos os på Lundvej 14 i Viborg. Bestilte varer kan afhentes på vores lager man-tors 8-16 og fredag 8-15.30. Efter bestilling modtager du en ordrebekræftelse, denne er dog ikke ensbetydende med, at din ordre er klar til afhentning. Når din ordre er klar til afhentning, vil du modtage en mail om, at din ordre nu er gennemført og dermed også klar til afhentning. Din ordre er typisk klar til afhentning dagen efter bestilling, men nogle varer kan være på fjernlager og skal derfor bestilles hjem, før din ordre kan afhentes. Du bedes derfor vente med at afhente din ordre, indtil du har modtaget mail om, at din ordre er klar til afhentning. 

Vi gør opmærksom på, at din ordre skal være afhentet senest 14 dage efter du har modtaget beskeden om, at din ordre er klar til afhentning. Afhentes din ordre ikke, og hører vi ikke fra dig inden udløbet af de 14 dage, frasiger Viamaja.dk alt ansvar for ordren. 

Læs nærmere om fragt, levering og afhentning af webordrer her

Fortrydelsesretten

Som forbruger kan du, uden begrundelse, fortryde enten hele dit køb eller dele af dit køb, indenfor 14 dage. De 14 dage løber fra den dag du, eller en anden person på dine vegne, får din ordre i fysisk besiddelse. 

Såfremt du har bestilt flere varer i din ordre, og vi ikke har mulighed for at levere alle dine varer samtidig, er fortrydelsesretten gældende fra den dag, hvor du får den sidste af dine varer i fysisk besiddelse. 

Sådan fortryder du dit køb

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du give os klar besked enten telefonisk eller pr. e-mail om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret inden 14 dage efter modtagelsen af din ordre. Henvendelse om fortrydelse herefter vil ikke blive beregnet som rettidig og vil dermed ikke være gyldig. 

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage din ordre eller undlade at afhente den uden at give os tydelig besked om at du fortryder forinden. Vælger du ikke at modtage/afhente din pakke og den dermed bliver sendt retur til os, uden forudindgået aftale herom, vil du enten kunne vælge at få din pakke gensendt mod et gebyr på 29 kr eller vi kan tage din pakke retur, dog mod et håndteringsgebyr på 75 kr. Vores retur team vil tage kontakt til dig, når vi modtager pakken på lageret, for at afklare hvilken af førnævnte løsninger du ønsker.

Du kan med fordel vælge at bruge lovens standard fortrydelsesformular, som er gengivet i bunden af vores handelsbetingelser, men vi gør opmærksom på, at dette ikke er obligatorisk.  

Returnering

Har du fortrudt dit køb, skal din ordre enten sendes til vores lager, eller du kan vælge at aflevere den fysisk på vores lager på Lundvej 14 i Viborg. Ordren skal sendes retur eller afleveres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har fået varerne udleveret.

Når du opretter en retur gennem vores returportal, har du mulighed for at vælge to forskellige refunderingsmetoder. 

  1. Du kan vælge at få dine penge retur, for de returnerede varer. Vælger du denne løsning, gør vi opmærksom på, at der vil blive fratrukket 69 kr. fra varernes værdi i håndteringsgebyr. 
  2. Alternativt kan du også vælge at blive tilbagebetalt i form af et tilgodebevis til Viamaja.dk. Vælger du denne løsning, vil håndteringsgebyret ikke blive fratrukket varernes værdi og det vil dermed blive gratis for dig at returnere din vare. 

OPRET RETUR HER 

Du har også mulighed for selv at fremsende os din pakke fra din foretrukne distributør. Vi gør dog opmærksom på; 

  • at vi IKKE henter pakker i pakkeshops
  • at du selv er ansvarlig for, at pakken kommer frem til os (vi anbefaler, at du gemmer track and trace nummeret)
  • at denne løsning kan medføre, at der går et par ekstra dage, før din pakke når frem til os
  • at du selv hæfter for returomkostningerne af din ordre. 

Bemærk: Ved returnering af møbler og større genstande, f.eks. mega hessian tavler, der er blevet leveret med fragtmand, står køber selv for returneringen. Dette er egenbetaling og bliver ikke refunderet. 

Varens og pakkens stand ved returnering

For at kunne returnere en ordre, er det en forudsætning, at vare(rne)n er i samme stand, som da de blev modtaget. Køber hæfter kun for en evt. forringelse af vare(er)nes værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der kan anses som værende nødvendigt for at fastslå varens type, egenskab og funktion. Varen skal leveres tilbage i den originale emballage, emballagen må dog gerne åbnes, men må ikke blive ødelagt i forbindelse med besigtigelse af produktet. Såfremt emballagen mangler/er ødelagt, vil køber hæfte for den eventuelle værdiforringelse, som dette medfører. Ligeledes er det købers ansvar, at pakken er forsvarligt emballeret, når den returneres. Køber bærer alene risikoen for pakken/varerne indtil de modtages på vores adresse, hvorfor vi altid anbefaler, at køber gemmer postkvitteringer samt får et track and trace nummer på sin pakke. 

Tilbagebetaling af pengene ved returnering

Hvis du vælger at returnere hele din ordre, vil du blive refunderet for hele din ordre (modregnet evt. håndteringsgebyr) samt leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en anden leveringsform end vores billigste leveringsform på din ordre, gør vi dog opmærksom på, at du kun vil blive refunderet beløbet tilsvarende prisen på vores billigste leveringsform. Fortryder du kun delvist dit køb og returnerer dermed kun en del af din ordre, vil leveringsomkostningerne ikke blive tilbagebetalt. 

Ordrebeløbet vil blive tilbageholdt indtil vi har modtaget din returpakke og håndteret den. Din returpakke vil dog blive behandlet senest 7 hverdage efter den dato vi modtager pakken, hvorefter beløbet uden unødig forsinkelse vil blive tilbagebetalt. 

Pengene vil derefter blive tilbagebetalt automatisk til samme betalingsmiddel, som blev brugt i forbindelse med købet, medmindre du som kunde tydeligt har indvilliget i at blive refunderet på anden vis (tilgodebevis). 

Konkurrencer og giveaways 

Viamaja.dk afholder løbende konkurrencer og giveaways på de sociale medier Facebook og Instagram. I forbindelse med dette, udloddes der som regel produkter til de heldige vindere. Vi gør opmærksom på, at produkter der er vundet i forbindelse med disse konkurrencer, ikke kan returneres, refunderes eller ombyttes.  

Du kan læse mere om retur her.

Reklamation - Hvis din vare har en fejl

Købeloven finder anvendelse i forbindelse med alle køb på Viamaja.dk. Som køber har du altid 2 års fuld reklamationsret, hvis den vare du har modtaget har en fejl eller mangel i form af f.eks. fabrikations- , funktions-, eller materialefejl. Hvis der er tale om almen slitage eller skader, der er selvpåført varen i forbindelse med brug, vil dette ikke blive dækket ind som en mangel. 

Hvis du opdager, at din vare har en fejl/mangel, er det vigtigt, at du retter henvendelse til os på mail eller telefon indenfor rimelig tid. Vi anbefaler, at du kontakter os hurtigst muligt, efter at have opdaget fejlen, særligt ved tale om skader, der angiveligt skulle være opstået under f.eks. transporten. Reklamerer du inden for 2 måneder efter modtagelse af din ordre, vil der altid være tale om rettidig henvendelse. 

Såfremt din reklamation er berettiget, har du i første omgang ret til at få din vare repareret eller ombyttet, hvis muligt. Såfremt vi ikke har mulighed for at reparere/ombytte din vare eller hvis der ikke reklameres indenfor rimelig tid, får du, alt afhængig af omstændighederne, pengene tilbage eller et afslag i varens pris. 

Er din reklamation berettiget, husk da at fremsende din vare forsvarligt emballeret. Varen må ikke smides ud eller destrueres medmindre dette er aftalt med kundeservice. 

Du kan læse mere om hvordan du opretter en reklamations sag her 

Ændring samt annullering af ordre

Viamaja.dk forbeholder sig retten til at ændre i en eksisterende ordre eller annullere en eksisterende ordre, såfremt der er sket en åbenlys prisfejl og kunden dermed handler i ond tro. Såfremt kunden har købt en vare, der ikke kan leveres som følge af omstændigheder der er udenfor Viamaja’s kontrol, f.eks. konkurs hos leverandør, leverandørsvigt eller udgåede varer, er kunden berettiget til at få pengene retur for den pågældende vare, men kunden er ikke berettiget til erstatning herudover. 

Klagemuligheder

Som kunde har du mulighed for at klage over en vare eller tjenesteydelse ved Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan oprette din klage ved klageportalen her: http://kpo.naevneneshus.dk

Du har tilmed mulighed for at klage ved EU-komissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr

EU-kommissionens klageportal vil være fordelagtig at anvende, såfremt din bopæl er i et andet EU-land end Danmark.  

I forbindelse med oprettelse af klagesag, da skal du oplyse vores mail info@viamaja.dk

Standard fortydelsesformular 

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. 

(*) Det ikke-relevante udstreges af forbruger

ATT VIAMAJA.dk

Lundvej 14 

8800 Viborg

info@viamaja.dk 

+45 71 96 31 44

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer*/levering af følgende tjenesteydelser(*): 

  • Bestilt den(*)/modtaget den(*)
  • Forbrugerens navn
  • Forbrugerens adresse
  • Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Senest opdateret 9/7-2024