Retur og reklamation

Hos Viamaja.dk har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager din ordre.

Sådan returnerer du din ordre: 

  1. Start din returnering på vores returportal HER.
  2. Vælg de produkter du vil returnere, samt årsagen til returneringen.
  3. Vælg hvordan du ønsker at blive refunderet.
  4. Du vil nu få tilsendt en pakkelabel på din mail indenfor 30 min.
  5. Pak varerne forsvarligt ned.
  6. Print og påhæft label (husk at tage den gamle label af)
  7. Indlevér pakken hos den distributør, som er angivet på din returlabel. 
  8. Gem returkvitteringen fra distributøren

Hvad koster det at returnere min ordre? 

Vi gør opmærksom på, at ved brug af vores returlabel, vil der blive modregnet 69 DKK fra varens pris, i returhåndtering. Såfremt hele ordren returneres, vil du tilmed få dine oprindelige fragtomkostninger refunderet. 

Såfremt du ønsker at sende din pakke retur selv, så gør vi opmærksom på, at du som afsender bærer det fulde ansvar for at varen og pakken kommer retur til os i retmæssig antal og stand. Bemærk venligst, at der kan forekomme længere behandlingstid, såfremt der bruges en anden distributør end PostNord.

Adressen til vores lager er:
Viamaja.dk
Lundvej 14
8800 Viborg

OBS: VI AFHENTER IKKE I PAKKESHOPS

Hvornår får jeg mine penge tilbage?

Når vi modtager din returpakke i vores returafdeling, går vores returteam i gang med at behandle din returnering. Vi har 2-7 dages behandlingstid, som afhænger af sæson og travlhed. Så snart din retur er behandlet, bliver pengene refunderet til det kort, der blev brugt ved bestillingen gennem vores aftale med Pensopay. Her vil du modtage en e-mail med kreditnota.

Kan jeg returnere fysisk? 

Ja, det kan du godt. Du har mulighed for at returnere dine varer på vores lager på Lundvej 14, 8800 i hverdagene mellem 8-16 og fredag 8-15.30. Returnerer du din ordre fysisk, vil der ikke blive fratrukket noget håndteringsgebyr. Du skal blot medbringe dit ordrenummer og varerne, som du ønsker at returnere. 

Varens stand ved returnering

Det er vigtigt at varen returneres i samme stand, som ved modtagelse. Det vil sige, at varen skal pakkes forsvarligt ind i emballage. Er varen ikke emballeret forsvarligt og er som følge heraf blevet beskadiget og usælgelig, kan dit køb desværre ikke fortrydes. Sørg derfor for, at pakke varerne sikkert ned inden du sender dem - helst med samme emballage, som varerne i første omgang blev sendt med. 

Du har 2 års reklamationsret

Har du modtaget en vare, der er defekt? Er din pakke beskadiget? Mangler der en vare? Har du modtaget en forkert vare? 

Det er vi kede af! Følg venligst nedenstående trin, så vi sammen kan finde den bedste løsning for dig.

1. Send en mail på info@viamaja.dk og inkludér:

  1. Dit ordrenummer
  2. Beskrivelse af dit problem
  3. Billede af den beskadigede/defekte vare/oplysninger om hvilken vare(r) der mangler.

2. Hvis der er tale om et defekt produkt, er det vigtigt, at du gemmer varen, indtil du har været i kontakt med kundeservice. Varen må ikke destrueres/smides ud medmindre dette er aftalt med kundeservice. 

    Når vi har modtaget din mail, kontakter vi dig hurtigst muligt med mere information og hjælper dig videre. Send venligst ikke din reklamation retur uden at have været i kontakt med kundeservice først. 

    Når du reklamerer på en vare, er det vigtigt at varen ikke er i stykker på grund af forkert ibrugtagning eller almindelig håndtering. 

    Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

    Så husk, at du altid er velkommen til at kontakte vores kundeservice. Send os en mail på info@viamaja.dk eller ring på 71 96 31 44 man-fre 10-12.